Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Management základních škol při přechodu žáků na víceletá gymnázia
Ševčíková, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
V úvodní části závěrečné bakalářské práce jsou popsána teoretická východiska, o která se může opřít management školy při snaze ovlivnit rozhodovací proces žáků a jejich zákonných zástupců, zda přestoupit na víceleté gymnázium, nebo zda jejich vzdělávací dráha bude pokračovat na stávající základní škole. Výzkumná část se zabývá zjištěním motivů zvažovaného odchodu žáků na víceletá gymnázia, resp. důvodů, na základě kterých žáci zůstávají na základních školách. Přináší doporučení pro management školy, jak ovlivňovat toto rozhodování.
Implementace podpory zdraví do ŠVP v návaznosti na současnou edukační realitu základních škol
Zlatníková, Jana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce obsahuje analýzu třiceti školních vzdělávacích programů náhodně vybraných základních škol Středočeského kraje v souvislosti s implementací podpory zdraví do školních vzdělávacích programů. Mapuje realizaci vzdělávacího obsahu Výchovy ke zdraví do učebních plánů škol a řazení tematických okruhů učiva v jednotlivých ročnících. Zabývá se také konkrétními poznatky učitelů a analýzou zpracování tematického okruhu sociálně patologických jevů.
Soukromé a alternativní školství v České republice
Pušová, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
NÁZEV: Soukromé a alternativní školství v České republice ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o současném stavu soukromého a alternativního školství, přičemž soukromé školy považuje též za alternativu ke standardnímu vzdělání. Zmiňuje specifika pedagogiky alternativních programů, ukazuje společné i odlišné rysy a hledá pozitiva a negativa volby alternativní školy pro rodiče i žáka. Teoretická část se zaměřuje více na problematiku soukromých škol. Zkoumá kvalitu soukromých škol v konfrontaci s běžnými státními školami. Pojednává o nadstandardních podmínkách výuky nejen pro žáka, ale i pro učitele. Empirická část doplňuje výzkum soukromých škol v ČR o případové studie ve dvou pražských soukromých školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Základní školství, alternativní školy, soukromé školy
Školní družina jako významný prvek pro trávení volného času dětí pohledem vychovatelek
Válková, Lenka ; Šťastný, Vít (vedoucí práce) ; Dvořák, Dominik (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje školním družinám, jedná se o hluboký popis fungování školních družin ve všech aspektech jejich činnosti. Školní družiny patří mezi školská zařízení, jsou jednou z nejdůležitějších organizací pro trávení volného času dětí mladšího školního věku, přesto je jim věnována jen malá pozornost. Práce v teoretické části přináší základní informace o volném čase a možnostech trávení volného času, prostředí a funkci školních družin, osobnosti vychovatelů, ale také charakterizuje dítě mladšího školního věku, kterému je školní družina určena. Jedna kapitola teoretické části se věnuje dosavadnímu stavu zkoumání dané problematiky. V empirické části přibližuje prostředí školních družin v hlubokém popisu jejich veškerých organizačních záležitostí, činností, přináší názor vychovatelek na hlavní přínos školních družin pro děti a uvádí názory na možnosti zlepšení fungování školních družin z pohledu vychovatelek. Práce také přináší názory vychovatelek, jaké činnosti považují u dětí za nejoblíbenější. Podstatná část empirické části je věnována jednotlivým činnostem, řízeným a spontánním. Řízeným činnostem se vychovatelky věnují v rozsahu jedné třetiny z celkového času až jedné poloviny. Strukturu řízených činností tvoří jednotlivé činnosti, kterým vychovatelky přiřadily procentuální...
Analýza podkladů pro vzdělávání o českém politickém systému
Černý, Jakub ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Analýza podkladů pro vzdělávání o českém politickém systému (Bakalářská práce) Autor: Jakub Černý Abstrakt: Bakalářská práce analyzuje české kurikulární dokumenty a učebnice pro základní a gymnaziální vzdělávání zaměřené na výklad o českém politickém systému; snaží se tak odpovědět na otázku, jak tyto dokumenty informují o českém politickém systému, zda o něm informují v logice Ústavy ČR a zda podávané informace nemohou přispívat k tvorbě miskonceptů o českém politickém systému.
Výuka Portugalštiny na Kapverdských ostrovech (v rámci základního vzdělávání)
Patočková, Michaela Zoe ; Hricsina, Jan (vedoucí práce) ; Svobodová, Petra (oponent)
V této práci se zaměřuji na výuku portugalského jazyka na Kapverdských ostrovech a to především v rámci základního vzdělání. Za tímto účelem jsou zmapovány historické, kulturní a jazykové souvztažnosti ovlivňující místní obyvatelstvo a uplatňování jazyků. Především se práce soustředí na rozdíly v okolnostech užívání kreolštiny a portugalštiny. Dále je popsán kapverdský vzdělávací systém, zejména s ohledem na jazyk výuky, jednotlivé stupně vzdělávání, výuku portugalského jazyka, vzdělávání pedagogů a současné tendence studia. Provedené dotazníkové šetření potvrzuje již dosažené závěry. Nadto bylo zjištěno, že zavedení výuky v kreolštině je sice dlouhodobě plánované, ale dosud k němu nemohlo dojít, a to především z důvodu obtíží způsobených rozdílnostmi mezi kreolštinou na jednotlivých ostrovech. Přínosem této práce je komplexní shrnutí kulturních a jazykových reálií a jejich působení na současnou situaci ve výuce portugalského jazyka a obecný přehled užívání jazyků v kapverdském vzdělávacím systému.
Finanční hospodaření Základní školy Týnec nad Sázavou
Novák, Filip ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Jaegerová, Václava (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou finančního hospodaření Základní školy Týnec nad Sázavou za účelem nalezení možných úspor a nových zdrojů financování. V práci je definováno školství v České republice. Je definována vzdělávací soustava a hlavních subjekty školství, zejména pak financování základního školství, na které navazuje konkrétní příklad takového financování, tedy financování Základní školy Týnec nad Sázavou. V práci je provedena analýza finančního hospodaření této školy, na základě které jsou hledány úspory a nové zdroje financování.
Management základních škol při přechodu žáků na víceletá gymnázia
Ševčíková, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
V úvodní části závěrečné bakalářské práce jsou popsána teoretická východiska, o která se může opřít management školy při snaze ovlivnit rozhodovací proces žáků a jejich zákonných zástupců, zda přestoupit na víceleté gymnázium, nebo zda jejich vzdělávací dráha bude pokračovat na stávající základní škole. Výzkumná část se zabývá zjištěním motivů zvažovaného odchodu žáků na víceletá gymnázia, resp. důvodů, na základě kterých žáci zůstávají na základních školách. Přináší doporučení pro management školy, jak ovlivňovat toto rozhodování.
Vzdělávání žáků-cizinců na základních školách v Praze
Dražďáková, Lenka ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Počet migrantů v České republice stále roste. Spolu s dospělými cizinci k nám přicházejí i jejich děti, což způsobuje, že přibývá cizinců na českých školách. V předkládané diplomové práci je zkoumáno, jakým způsobem se pražské základní školy vyrovnávají se situací rostoucího počtu cizinců ve svých třídách. Prostřednictvím rozhovorů a dotazníkového šetření je zjišťováno, jaké postoje a názory zaujímají představitelé základních škol v Praze k problematice cizinců ve vzdělávání, zda mají vypracované speciální koncepce, pomocí nichž se snaží tyto děti začleňovat do českého školního prostředí a současně i do většinové společnosti. Vzhledem k tomu, že proces integrace cizinců je složitý a v jeho průběhu se objevuje celá řada překážek, záleží nejen na aktivitách konkrétní základní školy, ale i na míře podpory ze strany státu, a přístupu samotného žáka-cizince a jeho rodiny, zda proces integrace nakonec bude úspěšný, či nikoliv. Z těchto důvodů je v práci rovněž zkoumán legislativní rámec vymezující problematiku vzdělávání a začleňování žáků-cizinců, finanční a metodická podpora škol ze strany Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy a role žáků-cizinců, potažmo jejich rodičů v celém procesu. Výsledkem provedeného zkoumání je zjištění, že většina pražských základních škol nemá vypracované speciální koncepce...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.